Saturday, October 8, 2011

~ UTeM MPP Futsal Tournament ~

Sabtu, 8 Oktober 2011

aku join tournament futsal anjuran MPP UTeM iaitu Futsal Piala Penolong Naib Canselor.. tournament tu kt Cheng Sports Planet, Melaka.. bdk2 klas aku wat 2 team iaitu team PISHANG FC & CAMPUS FC...

team aku ialah PISHANG FC.. player2 team ni adalah :

Saufi Siron (captain)
Nur Hazmi Ibrahim (goalkeeper)
Muhammad Hafiz Ramly
Muhammad Asri Yaakub
Amir Syukri Zainal
Muhammad Haikal Kamal Baharin
Zulhairi Mi Yusuf

kami dua2 dpt group yg len2.. tp team aku tersungkur kt peringkat kumpulan.. team Campus FC lak kalah 0-3 kt pusingan kedua kalah mati...

team aku group ngn team2 yg leh tahan gak ar.. ada gak player2 yg wakil UTeM..
1st game, team aku menang 3-0.. Ayam tambatan dan jugak kapten team aku, Saufi Siron berjaya skor hatrik dalam game tu...

utk 2nd game lak, kami seri 0-0.. team tu agak tough gak ar & goalkeeper dia baguih... player2 depa pn rajin shoot dari jauh tp selamat aku berjaya save..

di game ketiga & game penentuan utk ke pusingan kalah mati, nasib memang xmyebelahi team aku apabila kami tewas 0-2.. mmg frust gila sbb aku terlepas bola yg mudah.. hmm... kalau ikut keseluruhan, team aku berhak mendapat ssuatu yg positif dlm game ni.. 4x bola terkena palang & saufi siron hampir2 skor gol keempat dia dlm tournament ni.. tp mmg nasib xmenyebelahi team aku kali ni..

so, kami terkandas la di peringkat kumpulan... mmg la frust tp kami seronok sbb kami bermain ngn sungguh2 & tnjuk komitment sepenuhnya dalam game tu.. aku pn berjaya wat rekod baru iaitu berjaya clean sheet utk 2 game berturut2... walaupun tewas, aku bangga bermain dlm team Pishang FC ni... hope for better game next time... :))

No comments:

Post a Comment